Guvernul a decis, ieri, majorarea salariului de bazã minim brut pe þarã garantat în platã, de la 500 lei la 540 lei începînd cu 1 octombrie 2008, conform acordului încheiat în luna iulie cu sindicatele ºi patronatele. Ministrul muncii, Paul Pãcuraru, a declarat cã hotãrîrea aprobatã, ieri, de executiv prevede în mod distinct ºi majorarea salariului minim la 600 lei, la începutul anului viitor. Conform înþelegerii deja încheiate, salariul de bazã minim brut pe þarã garantat în platã se stabileºte la 540 lei lunar, în perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2008, pentru un program complet de lucru de 170 ore în medie pe lunã, reprezentînd 3,176 de lei/orã, iar, începînd cu data de 1 ianuarie 2009, acesta va fi de 600 de lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 ore în medie pe lunã în anul 2009, reprezentînd 3,529 de lei/orã. În prezent, salariul de bazã minim brut pe þarã garantat în platã este stabilit la 500 lei lunar. Reprezentanþii confederaþiilor sindicale ºi cei ai patronatelor au semnat, în 25 iulie, acordul cu Guvernul privind majorarea salariului minim la 540 de lei de la 1 octombrie, ºi la 600 de lei de la 1 ianuarie 2009. Acordul mai prevede ca, pînã în 2014, raportul dintre salariul minim ºi salariul mediu sã fie de 50%.
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit �i de prietenii t�i!