Primele troleibuze Solaris vor ajunge la Brașov la primăvară
×
Î n c h i d e
g a l e r i a
f o t o
Publicitate
Dimensiune font:
Autor: Mihaela Parghel,
14.01.2020
Troleibuzele Solaris Trollino 18 comandate din Polonia au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune și vor fi dotate cu sistem de informare a pasagerilor, cu tracking GPS, aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor și wifi
Primele troleibuze comandate de Primăria Brașov din Polonia vor ajunge pe străzile din oraș în aprilie-mai, a anunțat Municipalitatea. Toate cele 26 de troleibuze contractate au intrat deja în producție la firma poloneză Solaris Bus & Coach SA, care lucrează în prezent la partea de caroserie. În luna februarie va începe producția și montajul componentelor electrice, produse de Skoda Electric, a anunțat Primăria Brașov.
26 de autobuze model Solaris Trollino 18
Potrivit reprezentanților Solaris, primele troleibuze din contract vor ajunge la Brașov în lunile aprilie-mai, anul acesta, iar până la finalul lunii iulie vor fi livrate toate cele 26 contractate. Acestea sunt model Solaris Trollino 18, de 18 metri, articulate. În urma ultimelor discuțiilor cu partenerii noștri de la Solaris, aceștia au confirmat că până la finalul lunii februarie vor finaliza construcția caroseriilor pentru toate cele 26 de troleibuze, iar Skoda, care furnizează ansamblul electric pentru aceste troleibuze, va începe producerea acestor sisteme, astfel că primele troleibuze vor ajunge la Brașov cel târziu la sfârșitul lunii aprilie sau la începutul lunii mai. Aceste troleibuze vor asigura legătura centrului orașului cu patru dintre cartierele Brașovului, Astra - zona Saturn, Valea Cetății, Triaj și Tractorul. Pe lângă aceste troleibuze, din aprilie vor începe să vină și primele autobuze electrice produse în Cehia. La acestea se adaugă alte 20 de autobuze electrice, pentru care avem termen pentru depunerea ofertelor în 22 ianuarie, precum și cele 25 de troleibuze și 10 autobuze hibrid, la care așteptăm semnarea contractului de finanțare nerambursabilă, cu fonduri de la Uniunea Europeană. Odată cu finalizarea acestor achziții, cartierele orașului vor fi legate între ele cu un transport modern și prietenos cu mediul, a declarat primarul George Scripcaru.
Troleibuzele vor avea toate gadgeturile necesare
Troleibuzele Solaris Trollino 18 comandate din Polonia au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune. Ele vor veni dotate cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare, două unități de aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri pentru anunțuri și reclame, patru va-lidatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi. Troleibuzele sunt dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Autobuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Articulația este controlată electronic, iar sistemul de propulsie este furnizat de Skoda, motorul având minimum 240 kW (aproximativ 320 cai putere). Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h. troleibuzele vor avea culoarea verde, la fel ca autobuzele noi din flota RATBV.
Patru linii vor fi deservite de troleibuze
Cele 26 de troleibuze care vor fi achiziționate în cadrul proiectului vor deservi liniile 1, 2, 6 și 31 din municipiu. Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, urmărindu-se diminuarea poluării în zona centrală a orașului (până în Livada Poștei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze Diesel. Se urmărește, de asemenea, activarea unui tronson de rețea aeriană neutilizat în prezent (Str. Zizinului) și creșterea gradului de utilizare a altor tronsoane slab deservite de troleibuze (Str. Hărmanului, Bd. Muncii) dar și diminuarea costului ridicat de operare al transportului cu troleibuze (12,49 lei/km). Va-loarea achiziției este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuția Municipiului Brașov și 98% fonduri nerambursabile. Finanțarea nerambursabilă pentru achiziția celor 26 troleibuze este asigurată prin POR 2014-2020, într-un proiect depus de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) în parteneriat cu Municipiul Brașov.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!