Senatorul USR Brașov, Allen Coliban, solicită Primăriei Brașov refacerea studiului de fezabilitate pentru proiectul podului hobanat care ar urma să traverseze calea ferată și să preia o parte din traficul dinspre cartierul Tractorul, pentru a-l aduce în bulevardul Gării.
Coliban face această solicitare considerând că actualul Studiu de Fezabilitate, aflat în faza obținerii avizelor, a pornit de la „o soluție presetată“. În schimb, nu ar fi luat în calcul, suficient de serios, și alte variante, unele dintre ele apărute chiar din anii 70.
„Pasajul respectiv este veriga lipsă din ceea ce ar putea reprezenta Inelul 2 al Brașovului, inel de care traficul tot mai sufocat al orașului are mare nevoie. Atât Inelul 2, cât și pasajul respectiv, au fost proiectate în anii de dinainte de Revoluție (în anii ’70 – n.n.), ca soluție de extindere a rețelei de străzi din Brașov. Străzile Crinului și Minervei sunt paralele cu calea ferată și ar putea fi lățite la 4 benzi și prelungite până în Dârste, pentru o alternativă de traversare a orașului la Calea București și Bulevardul Saturn”, a declarat Allen Coliban, pentru brasovmetropolitan.ro.
(Detalii
Clic aici... )
În opinia senatorului „varianta de pod hobanat propusă de către Primăria Brașov nu rezolvă problema de trafic: „Podul va vărsa tot traficul în mijlocul Bulevardului Gării, deja sufocat, atât la intersecția cu Hărmanului/Vlahuță, cât și în giratoriul din fața gării”.
Cea de-a treia problemă identificată de senatorul Allen Coliban este faptul că studiul de trafic nu este finalizat, prin urmare, în acest moment, lipsesc informații esenţiale pentru fundamentarea unei decizii.