Autentificare
Ziarul care vorbește cu brașovenii
Portile istoriei Scoala Cerbul de Aur Diaspora
Casa mea Dialog Contabil Expres Gala Monitorul Expres
Index -> Monitorul Expres -> Doctor
Publicitate

Decalogul nutriției zilnice


10 alimente pe care să le ai mereu pe masă

×

Î
n
c
h
i
d
e

g
a
l
e
r
i
a

f
o
t
o
Publicitate
Dimensiune font:

Autor: M.Ex., 10.12.2019
Cu atâtea reguli citite prin reviste, cu atâția specialiști care ne dau sfaturi, ce trebuie și ce nu trebuie să mâncăm variază de la o sursă la alta. Rămân, însă, câteva reguli de bază și o listă scurtă cu alimente pe care trebuie să le incluzi în dieta zilnică și totul va funcționa ca uns. Dacă mai ții cont și de porția de proteine pe care să ți le iei din pește și cărnuri slabe, atunci dieta ta va fi corectă și sănătoasă. Uite ce nu trebuie să îți lipsească din frigider.
1.Spanac
O fi el doar o frunză verde la aspect, dar are puteri mai mari decât o bucată de carne. Este lăudat pentru puterea lui de a întări musculatură și pentru că este o sursă bună de acid folic care reduce riscul apariției bolilor de inimă și a osteoporozei. În plus, spanacul are și luteină, o substanță care luptă împotiva degenerării maculare. Este suficient să consumi 200 g de spanac pe zi pentru a-ți asigura doza de sănătate. Îl poți pune în salate, la omletă, peste pizza sau în sosuri, iar dacă nu îl găsești îl poți înlocui cu salată verde.
2.Iaurt
Deși multe țări și culturi se bat pe inventarea acestui aliment, nimeni nu contestă proprietățile lui benefice pentru sănătate. Prin fermentație se produc milioane de organisme probiotice care ajută milioanele de bacterii bune din organismul nostru. Iaurtul este indicat pentru creșterea imunității și este unul din scuturile împotriva diferitelor tipuri de cancer. Nu toate iaurturile sunt însă pline de probiotice, așa că ar trebui să citești eticheta pe care să vezi scris că are „culturi active”. 150 g de iaurt sunt suficiente în fiecare zi ca să beneficiezi de toate părțile lui bune. Îl poți consuma la micul dejun cu cereale integrale sau ca desert cu fructe proaspete, miere și nuci. Îl poți folosi și în locul smântânii în dressing-uri pentru salate.
3. Roșii
Trebuie să știi două lucruri importante despre roșii. Cele cu o culoare intensă de roșu sunt cele mai bune pentru că au din belșug licopen (acea substanță anticancerigenă pentru care roșiile sunt atât de lăudate) și cele gătite sunt chiar mai bune decât cele crude pentru căa organismul poate absorbi mai ușor licopenul. Studiile au arătat că o dieta bogată în licopen poate reduce riscul apariției cancerului de prostată, de plămâni, de piele sau de stomac. În plus, reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare. Ai nevoie doar de 8 roșii cherry pe zi sau un pahar cu suc proaspăt de roșii pentru a lua din aceste legume toți nutrienții necesari. Le poți pune în salate, în sosuri sau în deliciosul gazpacho. În cazul în care nu ești fan al roșiilor poțti căuta aceleași beneficii în pepene roșu, grepfrut sau papaya.
4. Morcovi
Aproape toate legumele roșii, galbene sau portocalii sunt bogate în carotenoide - fitonutrienți solubili care sunt asociați cu reducerea apariției mai multor tipuri de cancer, a astmului sau a artritei reumatoide. Carotenoidele se găsesc în cartofii dulci, în dovleac, în ardei sau mango, dar niciuna dintre acestea nu e mai ușor de preparat și nu are mai puține calorii dect morco-vul. Îl poți adăuga în aproape orice sos pe bază de legume, în tava cu legume la cuptor, în supe și chiar în prăjituri.
5. Fructe de pădure
Nu credem că nu ai auzit până acum despre antioxidanții pe care îi conțin din plin fructele de pădure. Sunt substanțtele pe care te poți baza pentru prevenirea apariției cancerului, diabetului, și îmbătrânirii creierului. Fructele de pădure au fibre, vitaminele A și C și îmbunătățesc sănătatea inimii. 150g de fructe proaspete sunt suficiente pentru sănătatea zilnică. Și vestea bună e că dacă nu le poți găsi tot timpul anului, le poți consuma și sub formă de dulcețuri și gemuri, uscate sau înghețate pentru că își păstrează o mare parte din proprietățile nutritive, chiar și după preparare.
6. Fasole neagră
Toate tipurile de fasole boabe sunt bune pentru inimă, dar niciuna nu are și puteri asupra sănătății creierului așa cum are fasolea neagră. Acest soi este bogat în antocianine – antioxidanți pe care îi găsești și în afine sau orezul negru - care s-au dovedit benefice în îmbunătățirea funcțiilor creierului. În plus, fasolea neagră are puține calorii și grăsimi saturate. În schimb, e bogată în fibre și proteine. Dacă nu o ai la îndemână, o poți înlocui și cu mazăre, linte sau fasole pestriță.
7.Ouă
Se spune că oul este un aliment complet. Este bogat în proteine și este considerat cea mai bună variantă pentru un mic dejun sățios. Studii recente au arătat că cei care mănâncă dimineața o omletă și pâine prăjită se simt mai sătui și nu mai au tendința să consume un prânz plin de calorii. Chiar și dacă trebuie să ai grijă de colesterolul tău, oul poate să fie inclus în dietă zilnică. Oul este bogat în luteină și zexantina (un carotenoid) - ambele importante în prevenirea degenerării maculare care afectează ve-derea persoanelor în vârstă.
8. Nuci
Când spunem nuci ne referim și la alune de pădure, fistic, caju sau arahide. Acestea conțin mai mulți acizi grași Omega 3 decât somonul, mai mulți polifenoli decât vinul roșu și mai multe porteine bune decât carnea de pui. Dacă nu ar avea atât de multe calorii, ai putea să treci pe o dietă exclusivă cu nuci și semințe. Dar este suficient să mănânci câteva zeci de grame ca să le furi toți nutrienții. Foarte important este să le consumi crude fără adosuri de sare și alți conservanți. Le poți presăra peste salate, le poți pune în blaturi de prăjituri, în iaurtul de dimineață sau în marinatele pentru pește și pui.
9.Broccoli
Este o legumă pe care te poți baza pentru o porție sănătoasă de vitamine: A, C și K și acid folic. Și acesta nu este singurul motiv pentru care broccoli e mai mereu pe lista celor mai bune alimente. Aduce și o doză de sulforafan, o substanță care poate preveni îmbolnăvirea de ulcer și de cancer de stomac.
10. Ovăz
Nu e dietă care să nu pună cerealele integrale pe primul loc între alimentele importante. Sunt bogate în fibre solubile care nu numai că asigură o digestie optimă, dar scad și riscul apariției bolilor de inimă. Printre ele, ovăzul este lăudat pentru că este bogat în carbohidrați cu eliberare treptată ceea ce îți va asigura un nivel de energie pentru o perioadă mai lungă de timp. În locul lui poți consuma și quinoa, semințe de in sau orez sălbatic.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres, puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizați sursa și dacă inserați vizibil link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol
pentru a putea fi citit și de prietenii tăi!
Comentarii:



Articole la Doctor




Spatiu publicitar



Minim 100.000 afisari lunar.


Pentru detalii contactati telefonic
departamentul marketing al
Monitorul Expres la
0731.018.277 sau 0268.543.316.
Cumpără aici ziarul complet în format PDF
Ultimele stiri
  • ➤ Știri Brasov


    27 de vagoane cu lemn fără acte, într-un tren de marfă depistat de Garda Forestieră Brașov


    04.08.2020
  • ➤ Prima pagină


    Cum va adapta Tătaru paturile ATI lipsă de la Brașov?


    04.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Parteneriat „smart-city“


    Brașovul s-ar putea înfrăți cu orașul Sejong din Coreea de Sud


    04.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Într-o lună, mountain-bikerii vor putea coborî din Postăvarul în Brașov


    04.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Premieră


    Autogara va avea gazon pe acoperiș


    04.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Sala Polivalentă va fi construită cu bani de la Guvern


    04.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Clădirile fostei piețe de la Triaj vor fi demolate


    04.08.2020
  • ➤ National


    Schimbări mari


    Dispar notele la Religie, Desen, Muzică și Sport


    04.08.2020
  • ➤ Doctor


    Scapi de depresie și oboseală cu Rhodiola rosea


    04.08.2020
  • ➤ Doctor


    Avertisment


    Un asimptomatic este un pericol pentru cei din jur


    04.08.2020
  • ➤ Doctor


    România va primi de la Comisia Europeană peste 25.000 de flacoane de Remdesivir


    04.08.2020
  • ➤ Doctor


    Fă salate de andive dacă vrei să slăbești


    04.08.2020
  • ➤ Doctor


    Afinele, boabe de sănătate


    04.08.2020
  • ➤ Life


    S-a dat de gol


    Andreea Mantea s-a logodit cu iubitul misterios


    04.08.2020
  • ➤ Life


    Ruby face senzație în Grecia


    04.08.2020
  • ➤ Life


    Zeny a împlinit 2 ani


    04.08.2020
  • ➤ Cititori


    10 remedii care te scapă de mușcăturile de țânțari


    04.08.2020
  • ➤ Cititori


    SFAT EXPRES


    Ce trebuie să faci dacă ai început să iei în greutate?


    04.08.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    04.08.2020
  • ➤ Sport


    Centru de Excelență al Federației Române de Handbal la Sfântu Gheorghe


    04.08.2020
  • ➤ Sport


    PROMOVARE ÎN LIGA 1


    Euforie!


    04.08.2020
  • ➤ Opinii


    Punctul critic


    Un proiect pierdut?


    04.08.2020
  • ➤ Sport


    CFR CLUJ, noua și vechea campioană a României


    03.08.2020
  • ➤ Știri Brasov


    Femeie accidentată pe o trecere de pietoni din Brașov


    03.08.2020
  • ➤ National


    Schimbări mari la gimnaziu: dispar notele la Religie, Desen, Muzică și Sport și sunt tăiate ore de Fizică și Chimie


    03.08.2020
  • ➤ Știri Brasov


    Brașovul s-ar putea înfrăți cu capitala administrativă a Republicii Coreea


    03.08.2020
  • ➤ Știri Brasov


    Spectator la Opera Brașov, numai cu mască


    03.08.2020
  • ➤ Știri Brasov


    30 de noi cazuri COVID în Brașov, 823 noi cazuri în România


    03.08.2020
  • ➤ Știri Brasov


    Noua Gară din Brașov va avea gazon pe acoperiș


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    UTA și FC Argeș au promovat direct, CS Mioveni merge la baraj


    03.08.2020
  • ➤ Prima pagină


    Cum este bătut Brașovul de Sibiu la spital nou-nouț


    03.08.2020
  • ➤ Eveniment


    De la 1 august


    La postul BBC World rulează clipuri de promovare a Brașovului


    03.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Brașovul are în continuare peste 400 de pacienți cu COVID-19 internați în spitale


    03.08.2020
  • ➤ Eveniment


    Noile rețele de apă din Brașov au fost puse în funcțiune


    03.08.2020
  • ➤ Religie


    Tradiții


    Postul Sfintei Mării poate să împlinească dorințe, dacă este ținut cu smerenie


    03.08.2020
  • ➤ National


    Barometru IMAS - Europa FM


    PNL și PSD, în creștere ușoară în opțiunile electorale


    03.08.2020
  • ➤ National


    Alegeri locale 2020: A fost constituit Biroul Electoral Central


    03.08.2020
  • ➤ Life


    Senzații


    Antonia face iar valuri


    03.08.2020
  • ➤ Life


    Anca Țurcașiu începe o viață nouă


    03.08.2020
  • ➤ Life


    Loredana ține pasul la 50 de ani


    03.08.2020
  • ➤ Life


    O vulpe a furat aproape 100 de pantofi din Berlin


    03.08.2020
  • ➤ Cititori


    Este bine să știți


    Reguli de pandemie în cabinetele stomatologice


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    SPORT FLASH


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    Mitriță, eliminat din playoff-ul MLS


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    Au luat Cupa și au scăpat-o pe gazon


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    AUTO


    Trofeul Râșnov, a treia victorie a lui Emil Nestor în acest sezon


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    Viitorul și Dinamo luptă pentru locul în UEFA Youth League


    03.08.2020
  • ➤ Sport


    FOTBAL


    „Festival” de goluri pentru Corona


    03.08.2020
  • ➤ Opinii


    Punctul critic


    Un bilet în plus


    03.08.2020
  • ➤ Știri Brasov


    A murit fostul deputat PNL de Brașov Gheorghe Gabor


    02.08.2020
  • Cele mai noi articole
    Articolul anterior


    Să tratăm sinuzita homeopatic

    Articolul următor


    Beneficiile sucurilor naturale de legume și fructe

    Prima paginïżœ | Site Map | Contact | Despre noi | Mobil
    (ïżœi) acest site foloseïżœte cookie-uri proprii ïżœi ale terïżœilor. Setïżœri Cookies
    Siteuri partenere:
    AnunturiExpres.ro TipoMagazin.ro Porïżœile istoriei

    www.monitorulexpres.ro

    | | |
    2003 - 2020 © Marius Mihuțoiu pentru Monitorul Expres | Powered by Yky CSM | executat în 45 milisecunde, încărcat în milisecunde