Guvernul, sindicatele ºi patronatele au convenit ca salariul minim din 2008 sã fie de 500 de lei, a declarat, ieri, ministrul muncii, Paul Pãcuraru.
Ministrul muncii a spus, la finalul întîlnirii cu reprezentanþii sindicatelor ºi patronatelor, cã salariul minim va creºte în 2008 cu 28%, de la 390 la 500 de lei, adãugînd cã aceastã creºtere nu va influenþa inflaþia. El a recunoscut cã aceastã valoare era maximul pe care bugetul îl permitea la ora actualã pentru salariul minim.
Potrivit lui Pãcuraru, din 2008 valoarea salariului minim din Contractul colectiv de muncã va fi aceeaºi cu cea a Guvernului ºi a sindicatelor. Demnitarul a mai spus cã aceastã creºtere face ca salariul minim sã ajungã la echivalentul a aproximativ 150 de euro, ceea ce „ne apropie de þãrile foste comuniste din UE, unde salariul minim este de aproximativ 170 de euro“. Sindicatele au cerut ca dacã evoluþia economicã o va permite, sã existe o renegociere a salariului minim în 2008, a declarat Pãcuraru.
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit �i de prietenii t�i!