Indemnizația de concediu medical pre și post natal scade prin majorarea CAS
Indemnizația aferentă concediului medical pre și post natal de 126 de zile, pe care o mamă sau viitoare mamă le poate lua înainte sau după naștere, ar putea scăde prin majorarea contribuțiilor sociale, de la 10,5% în decembrie la 25% în ianuarie, a declarat, ieri, Claudia Sofianu, Partener, citată de Agerpres.
Încă o corecție cu minus
Dintr-un calcul aritmetic reiese că indemnizația aferentă concediului medical pre și post natal scade sau ar putea să scadă din următoarele considerente: în primul rînd cota de contribuție de asigurări sociale în cuantum de 10,5% p]nă în decembrie anul trecut, din ianuarie 2018 a crescut la 25%. Deci este un procent mai mare care se datorează. Acesta ca urmare a transferului contribuției de asigurări sociale de la angajator la angajat. În al doilea rând, baza de calcul la care se aplică această cotă de contribuție este crescută pentru că salariul mediu brut pe economie a crescut ajungând de la 3.131 de lei la 4.162 de lei, a spus Sofianu. Ea a precizat că scăderea se referă la acel concediu medical de 126 de zile pe care mama sau viitoarea mamă poate să le ia înainte sau după naștere cu condiția ca după naștere să existe cel puțin 42 de zile de astfel de concediu. Este vorba de o indemnizație de concediu medical care înlocuiește venitul salarial pe care mama îl obține în mod normal și că nu este afectată indemnizația de creștere a copilului care este plătită de către stat.
Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice, a anunțat că, la Ministerul Finanțelor, se discută marți și miercuri soluții cu privire la rezolvarea unor astfel de situații.
La Ministerul de Finanțe, Ministerul Muncii se discută
La Ministerul de Finanțe, Ministerul Muncii se discută ca eventuale astfel de situații să fie acoperite legal, apoi și material. Nu spun care ar fi soluția. Ideea e să identificăm astfel de posibile situații, după care să vedem care e cea mai bună abordare, astfel încît oamenii să nu piardă. Contează interesul omului, a spus Teodorovici. Contribuțiile sociale au trecut de la angajatori la angajați începînd cu 1 ianuarie 2018, potrivit unei Ordonanțe de Urgență pentru modificarea Codului Fiscal, adoptată în noiembrie 2017 iar nivelul contribuțiilor a scăzut cu două puncte procentuale, astfel că, din totalul de 39,25% contribuții plătite la un salariu brut, se vor plăti 37,25%. Din totalul de 22,75% contribuții datorate de către angajator, 20 de puncte se transferă către salariat. Calculele de la Finanțe arată că, în total, din salariul brut, 35% vor fi contribuții reținute de angajator în numele salariatului, iar contribuțiile rămase în sarcina angajatorului, respectiv 2,75% (după transferul de 20 puncte la salariat), scad la 2,25% și vor acoperi riscurile de șomaj, accidente de muncă, concediu medical, creanțe salariale. În cazul veniturilor din activități independente, contribuțiile se plătesc dacă veniturile depășesc 12 salarii minime brute pe economie.
ïżœn lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteïżœi prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacïżœ precizaïżœi sursa ïżœi dacïżœ inseraïżœi vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit ïżœi de prietenii tïżœi!