Hotărîrea de majorare a salariului minim la 1.900 de lei, adoptată săptămîna aceasta
×
ïżœ n c h i d e
g a l e r i a
f o t o
Dimensiune font:
Autor: M.Ex.,
28.11.2017
Executivul amînă bugetul de stat pentru 2018
Hotărîrea de Guvern referitoare la salariul minim brut, care va fi majorat la 1.900 de lei, va fi aprobată de Executiv în cursul acestei săptămîni, a declarat, ieri, ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu. Vom avea această Hotărîre de Guvern referitoare la salariul minim, care rămîne la 1.900 de lei, exact cum s-a stabilit, pentru că este vorba și de întoarcerea sarcinii fiscale. Motivul amînării acestei Hotărîri de Guvern nu a fost altul decît că ea trebuie să stea o anumită perioadă pe site în dezbatere publică. Din cîte știu, s-a cerut transparență și s-au efectuat mai multe etape în acest sens, a declarat Lia Olguța Vasilescu, la Palatul Parlamentului. Întrebată de jurnaliști dacă în următoarea ședință de Guvern va fi discutat și bugetul, Vasilescu a spus că responsabil în acest caz este ministrul Finanțelor, Ionuț Mișa. Chiar nu știu mai multe amănunte, știu că s-a discutat bugetul cu Ministerul Muncii și nu avem niciun fel de problemă cu pensiile, cu salariile anul viitor, a subliniat ministrul Muncii. În prezent, salariul minim în România este de 1.450 de lei. În 26 octombrie, pe site-ul Ministerului Muncii a fost lansat în dezbatere publică proiectul de lege privind creșterea salariului minim la 1.900 de lei. În documentul citat, inițiatorii propun ca, de la 1 ianuarie 2018, salariul de bază minim brut pe țară garantat să fie majorat la 1.900 lei. Aceasta ar reprezenta o creștere de 31,03% față de luna decembrie 2017. Creșterea propusă va avea efecte pozitive asupra economiei prin stimularea ocupării și reducerii muncii la negru, se menționează în Nota de fundamentare a proiectului.
Guvernul va dezbate săptămîna viitoare bugetul de stat pentru 2018
Săptămîna viitoare va intra în dezbaterea Guvernului proiectul bugetului de stat pentru anul 2018, a anunțat ieri premierul Mihai Tudose. Întrebat cînd va fi adoptat proiectul de lege privind bugetul de stat pentru anul 2018, premierul Mihai Tudose a răspuns: Săptămîna viitoare. Președintele Camerei Deputaților, liderul PSD Liviu Dragnea, a precizat, pe 21 noiembrie, că proiectul de buget pe 2018 ar putea veni în Parlament pe 29 noiembrie, el menționînd că acesta va intra în dezbaterea comisiilor de Buget-Finanțe după 1 Decembrie. Am vorbit cu colegii din Guvern, am vorbit în coaliție, ei practic au finalizat proiectul de buget. Este o procedură pe care trebuie să o respecte în ceea ce privește hotărîrea privind stabilirea salariului minim, care este în transparență decizională, și se pare că ziua în care se împlinește acest termen și care poate deveni ziua în care se adoptă actele normative necesare, inclusiv proiectul de lege al bugetului, să fie 29 noiembrie, a spus Dragnea. Întrebat despre calendarul de adoptare a proiectului de buget, Dragnea a răspuns: Odată venit, facem calendarul atunci. Dacă vine pe 29 noiembrie, zilele care vor curge după vor fi de depunere a amendamentelor, urmînd ca săptămîna de după sărbătoarea națională să înceapă discuția în comisii.
Pentru fiecare angajat plătit cu salariul minim, costul angajatorului crește cu 160 de lei
Majorarea anunțată a salariului minim brut pe economie, la 1.900 de lei, din luna ianuarie va urca salariul net cu aproape 100 de lei, iar costul angajatorului cu fiecare salariat plătit cu salariul minim va crește cu aproximativ 160 de lei, conform profit.ro. În prezent, salariul minim brut pe economie este 1.450 lei, iar creșterea brutului la 1.900 de lei nu înseamnă și o creștere semnificativă a salariului net. Astfel, potrivit profit.ro, pentru salariul minim brut pe economie existent în prezent, de 1.450 lei, un angajat cu funcția de bază, fără persoane în întreținere, ar beneficia de un salariu net de 1.065 lei. Costul total pentru angajator în această situație este de 1.783 lei; pentru salariul minim brut de 1.900 de lei, același angajat ar urma să primească, începînd cu veniturile realizate din 1 ianuarie 2018, un salariu net de 1.162 lei.
Costul total pentru angajator în această situație este de 1.943 lei. Deci creșterea salariului net este de aproape 100 de lei; creșterea costului angajatorului cu fiecare salariat plătit cu salariul minim este de aproximativ 160 de lei. În prezent, pentru un salariu net de 1.162 lei, cu taxele aplicabile acum, salariul brut ar fi de 1.590 lei, iar costul total pentru angajator de 1.956 lei.
ïżœn lipsa unui acord scris din partea Monitorul Expres,
puteïżœi prelua maxim 500 de caractere din acest articol
dacïżœ precizaïżœi sursa ïżœi dacïżœ inseraïżœi vizibil
link-ul articolului:
Distribuie pe Facebook acest articol pentru a putea fi citit ïżœi de prietenii tïżœi!